woensdag 16 april 2014

Update Minibieb!

Door alle leuke reacties en door het heen en weer slepen van de minibieb, werd mijn motivatie om te gaan voor een blijvend huisje steeds groter. Inmiddels waren er ook al een paar leners geweest . Dus
het idee van de minibieb begon een basis te krijgen. Maar ja..  eerst op zoek naar een geschikt kastje en wie o wie had zin om er een dakje op te maken. Ik ben zelf wel handig en vind vele knutselprojectjes leuk, maar hier had ik niet zo'n zin in. Gelukkig was "mijn beste maatje in dit leven" zo lief!!
Het kastje had ik zelf nog ergens staan. Natuurlijk Annie Sloan kalkwash erop. Plakletters besteld en een klein medaillonnetje van een dame uit "lang geleden" voor de brocante afwerking. Zie hier het resultaat..






Dat maar vele grote en kleine mensen van dit idee gebruik willen maken!
Boeken lezen is goed voor je. Begin dus al vroeg met voorlezen!
Leg ook eens een boek in mijn bieb waar jezelf door bent geraakt en waar je een ander ook van wil laten genieten. Ik heb ook boekenleggers in bepaalde boeken gelegd zodat je je mening over het boek kan delen.



4 opmerkingen:

  1. Wat een fantastisch idee.
    En wat een mooi huisje krijgen de boeken.

    Mijn dochter heeft in London gestudeerd en woonde daar in een grote appartementsblok, beneden in de hal stond iets vergelijkbaars: een lange tafel (zonder toezicht) waarvan iedereen boeken mocht meenemen, op voorwaarde dat er er ook eerlijk eentje voor in de plaats werd gelegd. Volgens haar was er veel "boekenverkeer'. Ze heeft er erg leuke gelezen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Brigitte. Dat is ook een leuk idee! ik zie nu steeds meer verschillende creatieve huisjes voor boeken. Bij jou in de buurt ook al? gr.Pauline

      Verwijderen
  2. Dag Pauline,

    Ik wil zelg graag zo'n little library beginnen maar ben niet zo handig en heb weinig tijd. Heb jij misschein tips waar ik zon waterdicht kastje/hokje kan kopen.

    Hartelijke groet Rian Hofma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hai Ria, wat leuk dat je dat ook wilt gaan doen. Als je op www.minibieb.nl kijkt dan kun je daar volgens mij 1 bestellen. Je kan je er ook registreren ben je daar ook bekend. Succes! groetjes Pauline

      Verwijderen

Bedankt voor je reactie en een fijne dag!