dinsdag 25 november 2014

Kerstkoopjes

Afgelopen week heb ik een leuke brocante winkel bezocht: Oma's Tijd te Lelystad. Niet te groot en heerlijk vol. Al heerlijk in kerststijl en daar 2 aankopen gedaan.
Een sterrenkrans en een leuke draadmand.
 

We kwamen ook langs de Intratuin en die is daar heel groot. Tenminste groter als waar ik woon. Allerlei verschillende kerstsferen en kleuren. Met grote zin loop ik alle hoeken af en dan opeens zie ik zoveel dat ik niet meer weet wat ik nu wil. Alles is leuk en mooi en goed gestyled. Een gevoel van overweldiging en verzadiging overvalt mij dan. Bijna met niets (wel 2 waxinehouders die ik in het draadmandje stylde)  ga ik dan weg. En weet dan zeker dat als ik thuis ben opeens wel weet wat ik wil! Gelukkig wist manlief heel zeker wat hij wilde, dat was dit hertengewei. 

Een houten hertengewei, die je zelf in elkaar moet knutselen.





Ook kan ik het niet laten om regelmatig de Xenos even in te lopen en zie altijd wel iets wat ik kan gebruiken. Er waren nl  nog een paar plankjes over in een console.




Doe ik er ook nog even 2 favoriete schilderijtjes bij van mijn hertjes.



Begin volgende week ga ik alle kerstspullen naar beneden halen en... op zoek naar een echte kerstboom! Zo'n zin in, jullie ook?
Liefs Pauline

25 opmerkingen:

  1. Wat leuk Pauline dat je bij Oma's Tijd geweest bent ;-)
    Was Esther er ook?
    En dat is idd een leuk combi met de Intratuin.
    Daar kun je ook lekker ff een bakkie doen...
    Leuk hertengewei en mooi draadmandje.
    Ik heb ook nooit zo'n moeite om wat te vinden, haha....
    Fijne avond nog.

    Lieve groet, MJ

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hai Marie-José, ik heb de groetjes van je gedaan hoor. Maar er stond een andere mevrouw en ze zou het doorgeven. Hele leuke winkel idd! Ga ik vaker heen.Jij ook fijne avond en succes weer a.s. vrijdag met je workshop! Liefs Pauline

      Verwijderen
  2. Het hertengewei zag ik een tijdje terug ook ergens, ik dacht dat het van metaal was maar dat bleek niet het geval. Ik vond hem zelf ook leuk, maar ik weet dat manlief er totaal niet van houdt, dus heb ik het maar gelaten voor wat het is. Hier in de buurt zit ook een hele mooie Intratuin, elk jaar maken ze er weer iets bijzonders van. Er staat inderdaad heel veel, maar ik geniet daar van de spullen...hier vind ik het al gauw te vol.

    Een fijne avond! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hai Ingrid, dank voor je reactie! Bij mij hangt het hertengewei hier alleen in de kerstperiode ;)
      En ik denk dat ik de volgende keer de intratuin in ga met een lijstje, misschien helpt dat hihi, liefs Pauline

      Verwijderen
  3. Wat een leuke aankopen heb je gedaan. Je hert vind ik prachtig.
    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hai Nancy, leuk dat je een kijkje komt nemen! Dank je wel en fijne dag, lieve groet Pauline

      Verwijderen
  4. Mooi hoor alles zo...!...prachtig je hert....tja kerst ....ben er net zo van moet ik eerlijk zeggen....stttt niet verder vertellen hoor....hihihihih...liefs Ria...x!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha Heerlijk Ria, nog zo één ! Fijne dag, liefs Pauline

      Verwijderen
  5. Je sterrenkrans vind ik prachtig! Altijd leuk om alvast ideeën op te doen voor kerst. Nu nog makkelijker met Pinterest en zo. Maar in zo'n brocante-zaakjes is het nog het leukst. Daar voel je de sfeer echt goed, heerlijk! Je hertenkop is heel leuk. Toevallig was ik laatst met mijn nichtje bij de Intratuin en zij kocht toen de witte versie.
    Geniet lekker van de voorpret...
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Peetje! Die sterrenkrans is idd heel mooi en overal staat of hangt hij leuk. ik zat ook te twijfelen tussen een witte en deze, maar onze muren zijn allemaal wit dus beter effect zo dacht ik. Fijne dag, liefs Pauline

      Verwijderen
  6. prachtig ze je edelhert! ik hou ervan bij mij is ook veel ree te vinden hahaha
    fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Yolanda! Jij hebt nog veel meer moois, tjonge je webwinkel heeft prachtige spullen vind ik.Fijne dag en lieve groet Pauline

      Verwijderen
  7. mooi blog! ik zag u via andere blogger...zal zeker meer gaan lezen...groetjes..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Ik ga ook bij jou kijken hoor, lieve groet Pauline

      Verwijderen
  8. Ja hoor, herkenbaar. Mooie hertenkop trouwens. Xenos en Action zijn dankbare winkels op gebied van interieurstyling en ik loop er dan ook regelmatig binnen. Ik wacht nog een weekje en dan schiet ik kerstgewijs ook in actie. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo leuk dat ik je give-away mag verwachten! ben benieuwd naar jouw kerstblog! Liefs Pauline

      Verwijderen
  9. Hoi Pauline,

    Welkom op mijn blog en hartelijk dank voor je aardige reactie!
    Dacht dat ik veel(te veel;-)) verzameld had in de loop der jaren maar bij jou kijk ik ook mijn ogen uit,zoveel leuks en gezelligheid kwam ik de laatste dagen tegen tijdens het rondkijken op jou blogposten.
    De sterrenkrans is een mooie en ik wens je veel plezier met het huis in kerstsfeer te brengen.

    Tot blogs en fijn weekeind!!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Ger! Jij ook hartelijk welkom op mijn blog! De kerststemming komt er al helemaal in.Bij jou ook? Tot blogs,liefs Pauline

      Verwijderen
  10. Hallo Paulien,
    Wat een leuke aankopen heb je gedaan. Je sterrenkrans vind ik geweldig!
    De hertenlijstjes brengen helemaal nostalgische gevoelens naar boven.
    De Intratuin is altijd erg mooi in deze tijd. Ik ga altijd wel kijken en jeraakt inderdaad de draad kwijt, zoveel mooie spullen.
    Ik wens je een mooie tijd naar Kerst toe.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Gerry, voor je leuke reactie. Jij ook een hele fijne tijd! Lieve groet van mij terug :)

      Verwijderen
  11. Zo...hè...hè...ik heb me bij je aangemeld! Ik moest het nog steeds doen, maar het kwam er niet van.....druk...druk...druk. Jouw blog bleef nog steeds in mijn achterhoofd zitten. Je hebt een mooi blog met veel inspiratie. De houten hertenkop is super!Je hebt mooie spullen gekocht.

    Fijne decembermaand.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dear Pauline,
    you do have a wonderful blog, a wonderful home and a fantastic hand for decoration. Congratulations!
    All my best
    Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo, via via kom ik op jou blog, wat leuk is het hier! Ik vind je inrichting prachtig. Ik herken ook spulletjes die ik ook heb. De prenten met de beschermengel, Maria, en zo nog meer dingetjes. Je hebt er een volger bij hoor! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dear Pauline,
    it's me again! Thank you for your lovely visit and your sweet comment!!! Wonderful to have you around!
    Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en een fijne dag!