woensdag 18 februari 2015

Niet lieflijk

Meestal rond deze tijd begint het bij mij te kriebelen en wil ik licht roze tinten in de woonkamer. 
Dan worden de kussenhoezen verwisseld, de plaids aangepast. 
Soms zelfs een andere bloemenhoes op de bank. Mijn schilderijtjes verwisseld voor bloemenprenten. Maar heb nog niet de drang om het te gaan doen. 
Mijn oog is alleen gericht op oud en stoer, industrieel, hout, versleten en bruin,
 roest en blik, jute, kruik en pot..
 Hmmm wat betekent dit. 
Okee tuurlijk wel een blauw druifje, narcis en tulpje hier en daar. 
Maar nog niets van roze, zoetig en lieflijk. Wel plant, cactus en oude koffer.
 Tja ik ga dit nog wel even volgen in mezelf.
 Ik zeg altijd dat mijn binnenste gespiegeld wordt in mijn woonkamer. (of was het nou andersom)
 Als ik me zelf analyseer dan zou ik nu moeten concluderen dat ik niet meer zo lieflijk ben of zoiets...?  Maar oud , versleten en roestig? Ehh.... nee toch? Nou ja, we zullen zien.


de spiegel zou ook stoerder kunnen
de pegels aan de lamp zijn ook nog wel te chic erbij




oh ja, een engeltje

toch wel een kantjerandje

oh daar wel kant voor de raampjes

nu ben ik weer op zoek naar oude bureaulampen
niet te vergeten mijn tinnen objecten

een oude roestige pot, geen idee wat dit is geweest, zit een zeefje onderin

oude roestige blikken gestapeld

ik ben gek op bruine potten de laatste tijd

  Door de foto's te bekijken zie ik wat nog anders kan, of zal ik het toch maar eclectisch houden?
Verschillende stijlen  heeft ook wel wat natuurlijk.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
Fijne week!
Liefs



33 opmerkingen:

  1. Je hebt een eigen stijl en dat is juist zo leuk! Je hebt voor mijn doen ook veel spullen staan, maar omdat je het zo mooi weet te combineren, vind ik het toch rust uitstralen. Mooi ook, al die blikken opgestapeld.

    Het allerbelangrijkste is het volgen van je hart. Jij moet je er thuis voelen en daar gaat het om.

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Pauline,
    Ik vind dat je een heel mooi en stijlvol ingericht huis hebt! Ik heb je blog al een tijd gevolgd als 'stille volger' en heb onlangs je blog bij mijn favorieten gezet....ik ben fan!
    Ik vind de combi van de lieve en meer stoere elementen, bij jou erg mooi. Maar ik herken het, dat in
    periodes dan weer het ene en later het andere meer nadruk krijgt.
    En ja, ik geloof ook zeker dat een interieur een afspiegeling is van wat er innerlijk speelt,
    hoe mooi is het als een interieur jou laat zien.
    Zelf zoek ik het (ook) niet in een stijl en vind een mix heel verassend.
    Hartelijke groet en ook welkom op mijn blog!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Livina! Ik heb je blog gevonden hoor!

      Verwijderen
  3. Ik vind het zeer mooi. Zelf ben ik geen liefhebber van rose. Maar deze stijl is geweldig.Als je er fijn in voelt, is het altijd goed. Jij zegt roestig, ik ben wit en gebutst, haha en hier en daar sleets. Groetjes, Sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het zeer mooi. Zelf ben ik geen liefhebber van rose. Maar deze stijl is geweldig.Als je er fijn in voelt, is het altijd goed. Jij zegt roestig, ik ben wit en gebutst, haha en hier en daar sleets. Groetjes, Sarina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hai Sarina, wit en gebutst klinkt mij als muziek in de oren!

      Verwijderen
  5. Haha, jij bent vast niet oud, versleten en roestig! Ik vind je stijl erg leuk zo. Maar snap ook dat als de lente komt je kriebels krijgt voor roze en bloemig. En als het niet zo is is het ook goed. Volgens mij is bij jou alles leuk in huis! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha Esther dank je wel! Ik vind de woorden oud versleten en roestig zo leuk!

      Verwijderen
  6. Waarom moet je kiezen? De combinatie van stoer en lieflijk kan toch ook? Ikzelf zie dat ook steeds meer terug in mijn interieur. Soms kies ik voor stoer, dan weer het lieflijke brocante, soms oud, soms nieuw...Ik vind het zelf niet leuk om mensen in een hokje te stoppen, dus waarom moet ik me strak aan een bepaalde woonstijl houden? Dat iets me aanspreekt vind ik belangrijker, of het nu trend is of niet. De seizoenen geven je een bepaald gevoel, zeker nu met de lente. Ben ik ook op zoek naar fris, licht en teder. Maar zo'n stoere industriële bureaulamp vind ik ook super. Heerlijk vind ik dat. "Best of both worlds". Ik geniet van jou stijl, die niet echt te vangen is en daardoor sprankelend!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het mag er allemaal zijn he Peetje. Dat vind ik eigenlijk ook wel. Vaak denk ik van mezelf dat ik teveel leuk vind. Maar de best of both worlds uitspraak bevalt me wel!

      Verwijderen
  7. Dat ziet er wel heel gezellig uit. Een beetje stoer en een beetje lief. Ik vind je stapel blikken helemaal te gek!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Esther! Een beetje stoer en lief houd ik ook van dus...;)

      Verwijderen
  8. Niets is zo veranderlijk als een mens, zeggen ze, dus dat zal bij jou ook wel aan de hand zijn ;-)!
    Ik heb dat trouwens ook hoor, ik vind het stoere leuk, maar hier en daar een kantje mag ook.
    Ik had dezelfde vlammetjes als jij in de lamp, maar heb ze pas vervangen door die geribbelde lampjes.
    Ga gewoon maar lekker door met je eigen stijltje, ik vind het mooi!
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat is ook wel een goeie Linda, ik ga ook eens speuren naar andere lampjes. Deze heb ik al zo lang hetzelfde. Bij mij is het nooit lang hetzelfde inderdaad ;) Dank je wel!

      Verwijderen
  9. Vind je religieuze schilderij met vazen en potten geweldig mooi bij elkaar!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaa Marijke dat zijn ook wel mijn favorieten hoor!

      Verwijderen
  10. ik zou me in jou huis helemaal "thuis"voelen!zo mooi!groeten debora

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Juist de mix maakt het heel mooi, ik hou zelf van stoer en landelijk, maar af en toe
    roze of een mooi kantje is ook erg leuk.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. je interieur is inderdaad een spiegeling van jezelf , heerlijk toch dan voel je je altijd thuis in je huis ;-)
    en wat maak het uit dat het soms iets minder kleur is dan de andere kleur vaak blijft de basis het zelfde maar heb je even zin in een kleurtje of even juist niet omdat je meer rust krijgt van wat sobere kleuren ... Vind dat wel mooi want je volg namelijk je eigen gevoel en dat maak jou interieur zo lekker uniek ;-) ... gewoon lekker genieten van je mooie dingen om je heen want dat is het aller belangrijkst dat jij ervan geniet en wil je toch weer wat meer kleur nou dan zijn die kussentjes toch zo weer omgewisseld hahaha .... fijne week geniet lekker van je mooie huisje ...lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wanneer mijn ogen langs jou foto's gaan zie ik hier heel duidelijk een Bric-á Brac sfeertje
    een uit het Frans afkomstige uitdrukking die betrekking heeft op een verzameling van allerhande, voorwerpen en snuisterijen die doorgaans niets met elkaar van doen hebben en overal vandaan gesleept,verzameling voorwerpen uit grootmoederstijd om het interieur te verfraaien
    Er was ook een tijd dat men lievelingsvoorwerpen in een soort van pronkkastje zetten,maar jou interieur is één grote pronkkast.
    Ik vind het heel leuk staan en hou der wel van. Het oude blik met oosterse afbeeldingen is echt een blikvanger!!!!

    De oude roestige pot is een trechtervormige melkzeef die men op melkbus zet, met een uitneembare zeefbodem waarop ook wel een wattenfilter werd gelegd,het werd gebruikt om vers gemolken melk vanuit de emmer in de melkbus over te gieten, filter moest er voor zorgen dat kleine ongerechtigheden zoals koeienhaartjes, insecten, strootjes of andere verontreinigingen in de melkbus terechtkwamen.

    Over stoer gesproken:ik zag op internet dat iemand van zo'n melkzeef een lamp had gemaakt voor boven de eettafel.

    Geniet van je mooie spullen en lieve groet,Ger




    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Ger voor de informatie! weer wat geleerd. Ik zat er ook al over te denken om er een lamp van te maken. Heb deze verleden week in de kringloop gevonden. ja ik ben dol op mijn Bric-á Brac sfeertje. Dat is het juiste woord ervoor. Lieve groet van mij.

      Verwijderen
  14. Hoi Pauline,
    Volgens mij moet je gewoon volgen wat je mooi vindt! En er is niets op tegen om wat stijlen te mixen. Want als het alleen maar dit of dat mag zijn, dan wordt het zo streng of sluit je dingen uit die je wel mooi vindt!
    Ik vind het gezellig in je huis. En zo'n groen plantje in zo'n oude melkzeef, dat is toch prachtig!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hai Gerry, dank voor je reactie! het zou denk ik ook niet kloppen bij mij, alleen 1 stijl. Ja he die plantjes erin vind ik ook erg leuk!

      Verwijderen
  15. Ik herken dat wel
    Heb ook veel vrouwelijk brocante en merk dat ik de laatste tijd toch ook een beetje meer style met lief en stoer samen
    Groet Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hai Ineke, ik ben dus niet de enige;) het is ook wel een beetje trend geloof ik.

      Verwijderen
  16. Het ziet er weer prachtig gestyled uit bij jou Pauline...en ik herken het soms krijg je zin in dat vleugje roze...maar als het een keer niet is, maakt het ook niet uit...de oude tinten vind ik ook prachtig en vind het belangrijk dat een interieur uitgezocht wordt met liefde en wat je echt mooi vindt. De blikken zijn ook prachtig en zo leuk opgestapeld...ik heb weer genoten....lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Pauline, ik heb je genomineerd! Kijk maar eens op mijn blog....
    Fijne zondag!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ho Pauline
    Ik zie dat je ook bent genomineerd door Peetje en daardoor kom ik op jouw blog: wat leuk!
    Ik ben je maar gaan volgen en hoop meer van je te gaan zien.

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en een fijne dag!