zaterdag 10 januari 2015

Nostalgie in de slaapkamer.

Buiten waait wind om t huis, moeder maakt een fotootje van haar boudoir ;)
Behoefte aan vrolijkheid en mooie nostalgische hoekjes. 



 Een kijkje in mijn/ onze bedroom. Daar staat een heel oud stoeltje, gekregen van mijn dochter. Haar smaak is inmiddels veranderd en gaat meer richting retro. 

De stoel is wel wat versleten maar ik ben gek op deze geborduurde stofjes! 
Er is altijd wel ergens een plek in mijn huis waar de stoel leuk staat.



Een stukje oud lingerie met echt brussels kant .





   Aan de andere kant staat een oud dressoir van mijn Beppe. Gekregen van mijn ouders. Deze heb ik toen ( alweer jaren geleden) gelijk roze geverfd. Inmiddels is dit dressoir al vele keren verplaatst en ziet er behoorlijk gebruikt uit. Maar dat vind ik alleen maar mooi. Er liggen allemaal fotoalbums in, dus een kast vol nostalgie. Achter het schuifraam liggen mijn verzameling kanten kleedjes.


Het schilderij is een portret van mijn andere oma. "Oma Pauline." Deze naam is doorgegeven aan mij.





Beppe's kast en Oma Pauline samen.



Doopjurkje gemaakt uit de bruidsjurk van mijn moeder. Mijn 2 broers en ik zijn hierin gedoopt.



dat kruisje is zoo snoezig ..

 Al met al is dit wel een heel nostalgische post geworden.
Ik hou heel erg van het verhaal en gevoelswaarde achter al mijn spulletjes.
Wel een beetje zoet hier en daar. Shabby Chic ! roep ik dan.
Gelukkig vind mijn man dit allemaal oke en houdt hij er ook van.




16 opmerkingen:

  1. Een slaapkamer met spullen vol geschiedenis, dat maakt het allemaal heel persoonlijk en daardoor ook origineel!

    Fijn weekend. Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De stoel past wel heel goed bij de spullen die je al hebt staan in je slaapkamer!
    Het tasje vind ik ook wel errug leuk. En wat een mooie stof heeft het doopjurkje.
    Gewoon lekker van genieten, super dat je man er ook van houdt!
    Liefs en een fijn weekend verder, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. zo'n mooie dingen allemaal!!!amai dat doopjurk ,leuk!!en dat kruisje vind ik super(ik heb wat met zo'n engelkopjes)groeten uit belgie en fijn weekend debora

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, daar hou ik van Pauline! Mooi als je de dingen van je grootouders in ere houdt.
    Zelf heb ik ook nog spullen van mijn oma en de doopjurk is ook nog in de familie, daar zijn inmiddels al achterkleinkinderen in gedoopt. zelf heb ik er een foto op hout van laten maken.
    En het rozenstoeltje vind ik ook heel leuk.
    Het quilt op je bed: ik heb dezelfde!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk zo'n binnenkijker vol ‘versleten deftigheid’ met alles wat oud is en karakter heeft en jou emotionele waarde,sfeer en warmte geeft.
    Ben ook dol op oude spulletjes met een verhaal en die je kom je ook door heel mijn huis tegen.

    Fijn weekeind en lieve groet,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mooi...oww dat roze dressoir echt gaaf ....!!......liefs van mij....x!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind je slaapkamer werkelijk prachtig!! Wat een romantiek. Heerlijk. Ik vind dat blauwe kruisje werkelijk top!!! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Romantiek ten top. Heel sfeervol allemaal. Ik vind je clutch heel mooi, met die glanzende rozen, wow. Als het even kan probeer ik ook altijd de geschiedenis te weten van al die mooie dingen. Ook je stoeltje in oud roze is zeer leuk. Ik heb nog twee oude roze fauteuiltjes staan, van mijn ouders, met houten leuningen. Ik denk dat ik die toch eens ere-plaatsje op de slaapkamer geef...hout wit verven...je geeft me inspiratie!
    Fijne zondag!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk dat je bij mij hebt gekeken en een blogreactie hebt achtergelaten zo heb ik nu jouw leuke blog ontdekt!
    O wat een mooie roze kleur heb je de kast geschilderd en ik hou ook van het doorleefde ervan!
    Zal nog veel blogplezier hebben om al je oudere blogjes te bekijken!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dit is echt nostalgisch zeg. En wat een schattig schemerlampje heb je ook staan. Heel snoezig.
    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig blog met prachtige foto's
    Lief het doopjurkje
    Ik ga jouw blog ook zeker volgen
    Ik zag dat je ook een kijkje op mijn blog "Rolinabrocantewonen" had gedaan
    Warme groet Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een heerlijk interieur heb je toch zeg. Ik heb net hetzelfde vitrinekastje als jij waarin ik momenteel mijn Sarah Kay verzameling bewaar. Ook het krukje blijken we gemeen te hebben. Oh en dan dat doopkleed... smacht... prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat een mooie blog heb je en leuke spulletjesss ik hou er zo van...ik ga jou ook zeker volgen...lieve groet ramona

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Allereerst: hartelijk dank, voor je leuke commentaar, op mijn blogje. Wat een heerlijke foto's heb je op je blog staan. Dat doopjurkje is zoo schattig. Heb er, toevallig, afgelopen week, eentje gekocht bij mijn favoriete brocante winkeltje. Ik ga je ook volgen en ben benieuwd, naar je volgende posts, lieve groetjes,
    Sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Op je slaapkamer raak je niet snel uitgekeken, wat mooi al die
    verzamelde spullen met een eigen geschiedenis.
    Ik kom via via op je blog, ik ga je volgen.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lekker knus en gezellig. Een Thuis!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en een fijne dag!