woensdag 17 december 2014

TJINGLE bell!

Eindelijk even tijd om aan mijn blog te werken.
 De leukste tijd van het jaar voor styling 
en dan geen tijd hebben pfff. 
Maar volgens mij heb ik nu alles aardig op orde.
 Er liggen overal lijstjes met dingen te doen en te halen. 
Elk jaar neem ik me voor de kersttijd rustig in te gaan. 
Toch is dit moeilijk.
 Ik merk dat ik me gejaagd voel en er van alles door mijn hoofd spookt. 
Zo ook overpeinzingen over dit afgelopen jaar.
 Dat het alweer bijna voorbij is en dat er weer zoveel gebeurd is
 en wat zal 2015 ons dan gaan brengen. 
Gelukkig ademt het huis warmte en vredige rust uit. 
Vooral als de kaarsjes aan gaan.
 De dagen zijn ook donker en kort. 
Dat vind ik deze maand wel gezellig maar verlang ook naar licht!
 Dan nog maar een extra kaarsje aansteken.
 Oh ja ook even op mijn lijstje zetten: KAARSEN niet vergeten!




onze kerstboom simpel met houten ster en engel, gemaakt door manlief en met jute slinger en bekleding



alleen maar kaarsen op de tafel


kijkje naar buiten vanuit het keukenraam


in de kringloopwinkel dit leuke koperen bakje gevonden, zal ik het wit kalken?

deze kerst gaat het bij mij vooral om de natuurlijke materialen

hier en daar een oude vintage kerstbal

heerlijk geurende eucalyptus

oude schaatsen ,gevonden op de kerstmarkt

mijn oude luik die al buiten gestyled stond, weer naar binnen gehaald, nu nog ouder en verweerder



Ik wens jullie de komende dagen een heerlijke (ont)spannende kerst-tijd toe
 met vele genietmomenten!
Liefs Pauline

14 opmerkingen:

  1. Dear Pauline,
    the tree, the tree, the tree - so lovely!!!! And the bench in front of your house looks so elegant! You are a very creative person! Wow!!!
    Have a happy happy time
    Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig heb je nog wel even tijd gevonden om thuis de kerstsfeer in huis te brengen. Het ziet er mooi uit, ook leuk winters met de schaatsjes.

    Ik wens jou ook hele fijne dagen! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi allemaal....geniet van het samen zijn...hele mooie gezellige kerst...!...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gezellig hoor. Ik ben weg van je verzameling kaarsen op tafel. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Pauline,

    Je hebt het interieur een mooie kerstsfeer gegeven!!!
    Kerstboom met engelen,sterren en jute slingers vind ik een prachtige combinatie,beetje landelijk en rustig.
    Zie dat jij bijna dezelfde kroon met armen hebt als ik, uit een van de 2 stuks haalde ik jaren geleden de kaarslampjes uit en gaf hem een likje matte verf en hing hem met geruit lint met strik aan plafond in serre en brand er van tijd tot tijd lange witte kaarsen in,zeker ook met Kerstmis boven de eettafel,de andere is koperkleurig en hangt al weer ruim 47 jaar en geeft met 9 lampjes groot licht wanneer we dat nodig hebben.
    Ken niet alleen de donkere dagen voor Kerstmis maar ook de drukke dagen.
    Maar ga het zeker wel redden met de planning,afgelopen dagen goed aan de poets geweest en wat Kerstsfeer in huis aangebracht.
    Rest mij nog de boodschappenlijst afwerken en na het weekeind beginnen met mise en place voor het Kerstdiner voor kinderen en kleinkinderen die bij ons te gast zijn op 1e Kerstdag.
    Zijn paar jaar oprij uit gaan eten,maar dochterlief en ik vinden het ook wel weer eens leuk om zelf te koken,bakken en braden, het is ons beider hobby dus dat moet lukken.

    Wens jou ook fijne feestdagen en lieve groet!!!
    Ger



    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb jij een heerlijk kersthuis gemaakt! Hier zou ik me heerlijk geborgen voelen, gezellig met al die kaarsen. Die foto vanuit de keuken vind ik supermooi!
    Ik wil ook, elk jaar, niet in de val van kerst-stress vallen, maar soms overkomt het je toch eventjes. En meestal doordat er weer iets onverwachts tussenkomt, ondanks je 'strakke' planning. Maar hoort het er eigenlijk niet bij...? Op en top het leven. Het maakt je flexibel en vindingrijk, denk ik dan maar.
    Dankjewel voor je mooie binnenkijker in dit heel gezellige 'thuis'...Geniet ervan!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, heel gezellig allemaal. Ik hou er ook zo van om kaarsen aan te steken nu het zo donker is. En de haard natuurlijk. Kerststress heb ik niet maar dat komt misschien nog. Oh, je hebt de gewonnen spreuk mooi gestyled. Past perfect in je interieur. Heel mooie foto ook! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wow! ik vind de eerste foto van de kerstboom gewoon schitterend! wat een leuke zeg...leuke post ook , ik vind dit blog warm en gezellig...blij dat ik hier volg...nog een fijne weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie sfeer! Je boom is helemaal geweldig met dat wit! Geniet van de voorbereidingen (en laat je niet gek maken :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie sfeer. Vond je via via....ga je graag volgen.
    Ha ben je 20e ;)

    Wens je fijne dagen toe.

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Welkom hoor! Jij ook fijne dagen, lieve groet van mij.

      Verwijderen
  11. Lieve Pauline..♥
    Je hebt een prachtige♥ Blog♥ en mooie sfeer in je huisje♥.. ik ga je dus zeker volgen ...;)
    Fijne creatieve♥ week Liefs♥ Gaby..;)..♥

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie en een fijne dag!